فروشگاه ایرانیکان
فروش سهام
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

فروش سهام:

براي فروش سهام نيز، همچون خريد، فروشنده بايد به كارگزار مراجعه و فرم درخواست فروش را تكميل كند. براي اين كار فروشنده دو راه در پيش رو دارد:

راه اول اين كه به كارگزار اختيار مي‌دهد تا سهامش را به قيمت بازار بفروشد؛ در اين حالت كارگزار موظف است تا سهام مشتري را به بالاترين قيمت پيشنهادي روز بفروشد.

راه دوم اين كه فروشنده در فرم فروش قيد مي‌كند چنانچه قيمت سهام او در بورس تا حد معيني افزايش يافت اقدام به فروش كند. به عنوان مثال به كارگزار مي‌گويد كه هر سهم او را زير قيمت 200 تومان نفروشد. در اين صورت كارگزار منتظر مي‌ماند تا قيمت سهم به حد مورد نظر برسد و سپس اقدام به فروش مي‌كند. بديهي است كه در اين صورت نيز كارگزار مشاوره‌ي لازم را به فروشنده مي‌دهد. به عنوان مثال اگر قيمت پيشنهادي فروشنده پايين‌تر از قيمت روز بازار باشد ولي خودش نداند، كارگزار او را راهنمايي مي‌كند و به وي يادآور مي‌شود كه مي‌توان سهم را به قيمت بالاتر نيز فروخت، بر عكس هم، و اگر قيمت پيشنهادي مشتري بالا باشد به او يادآور مي‌شود كه در اين قيمت امكان فروش سهم وجود ندارد.

 

معاوضه‌ي سهام:

علاوه بر خريد و فروش سهام راه ديگري براي معامله‌ي سهام وجود دارد و آن معاوضه‌ي سهام است. معاوضه‌ي سهام به اين صورت است كه صاحب سهام، نحوه‌ي فروش سهام خود و نيز نحوه‌ي خريد سهام مورد نظر را به اطلاع كارگزار مي‌رساند، و كارگزار نيز مطابق اين درخواست اقدام به معاوضه مي‌كند. شايان ذكر است كه كارگزاران بورس، در قبال خدمتي كه براي مشتريان انجام مي‌دهند، درصدي از مبلغ هر معامله را به عنوان اجرت يا حق كارگزاري خود برداشت مي‌كنند. اين مبلغ مطابق قانون مشخص شده است و در همه‌ي كارگزاري‌ها يكسان و ثابت است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:فروش سهام,معاوضه سهام, :: 14:14 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1583
بازدید دیروز : 989
بازدید هفته : 3377
بازدید ماه : 5877
بازدید کل : 168198
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1