فروشگاه ایرانیکان
خریدسهام
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

خريد سهام:

خريدار سهام براي خريد بايد به يكي از كارگزاري‌هاي بورس مراجعه و از كارگزار تقاضاي فرم درخواست خريد كند. كارگزار فرمي را در اختيار او قرار مي‌دهد و او علاوه بر تكميل فرم بايد مبلغي را كه مي‌خواهد سرمايه‌گذاري كند به حساب كارگزار واريز و فيش آن را به همراه فرم تكميل شده تحويل كارگزار نمايد و رسيد بگيرد.طي زمان معيني، پس از آماده شدن اوراق سهام، مشتري با تحويل رسيد قبلي به كارگزار اوراق سهام خود را دريافت مي‌دارد. علاوه بر خريد حضوري، اشخاص مي‌توانند از طريق اينترنت نيز اقدام به خريد كنند و پس از انجام هر عمليات پرينت آن را به عنوان رسيد دريافت نمايند. در فرم درخواست خريد، مواردي از قبيل مشخصات خريدار، تعداد سهام مورد تقاضا، مبلغ سرمايه‌گذاري و ....... گنجانده شده است. از جمله مواردي كه خريدار در فرم درخواست خريد بايد مشخص كند قيمت و نوع سهم مورد نظر خود مي‌باشد. براي اين كار، خريدار چند راه در پيش‌رو دارد:

راه اول اين كه خريدار، چون اطلاع چنداني از سهام و اوراق موجود در بورس ندارد، مبلغي را كه مي‌خواهد در بورس سرمايه‌گذاري كند در اختيار كارگزار مي‌گذارد و از او مي‌خواهد كه به انتخاب خودش بهترين سهام را براي او خريداري كند، ضمن آن كه مي‌تواند اولويت‌هاي مورد نظر خود را به كارگزار اطلاع دهد.

راه دوم اين است كه خريدار، اگر خريد سهام خاصي را در نظر دارد آن را به كارگزار مي‌گويد، مثلاً مي‌گويد "اگر سهام فلان كارخانه عرضه شد براي من خريداري كنيد. " در اين حالت، چون قيمت سهم وسط خريدار اعلام نشده است كارگزار اختيار دارد كه به هر قيمتي كه سهم مورد نظر مشتري عرضه شد آن را خريداري نمايد. لازم به ذكر است كه كارگزاران غالباً مسئوليت‌پذيري و تعهد اخلاقي لازم را دارند و سعي مي‌كنند به بهترين قيمت ممكن سهام مورد نظر مشتري را براي او خريداري نمايند. در هر صورت كارگزار اطلاعات مشورتي خود را در اختيار خريدار قرار مي‌دهد و در تصميم‌گيري و انتخاب به او كمك مي‌كند.

و بالاخره راه سوم خريد سهام اين است كه خريدار از كارگزار تقاضاي خريد سهم معيني را با قيمت معين مي‌كند و كارگزار نيز مطابق درخواست مشتري اقدام به خريد مي‌نمايد.

نويسنده : سيد مجتبي فنائي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:خرید سهام, :: 14:12 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 939
بازدید دیروز : 989
بازدید هفته : 2733
بازدید ماه : 5233
بازدید کل : 167554
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1