فروشگاه ایرانیکان
شناخت عسل تقلبی از عسل طبیعی
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

شناخت عسل تقلبی از عسل طبیعی

در حالت كلي عسل تهيه شده از مواد قندي و قند هاي اينورت  كه زنبور عسل هيچ گونه نقشي در جمع آوري آن نداشته باشد ، و افزودن هر ماده ديگر اعم از مواد قندي و انواع اسانسها ، رنگها و انواع نگه دارنده ها به عسل ، جزء تقلبات محسوب ميشود و ارزش آن در مقايسه با عسل صفر است  .

يكي از راه هاي تشخيص عسل طبیعی از عسل تقلبي، شكرك زدن آن است ، اين تصور كه عسل تقلبي در شرايط سرما و در طول مدت نگه داري شكرك مي زند كاملا اشتباه بوده و اين شرايط براي عسل هاي طبيعي صادق است.

چرا كه در مدت نگه داري و در مجاورت سرما، با كاهش رطوبت و ايجاد بلور هاي منظم قندي در نتيجه وجود آنزيمهاي افزوده توسط زنبور عسل ( دياستاز هاي عسل همانند  آنزيم اينورتاز ) ، عسل شروع به شكرك زدن مي كند كه درجه سفتي و زمان شروع شكرك زدن به نوع گل و آب و هوايي منطقه دارد.

   عسل طبيعي و غير طبيعي هر دو در شرايط سرما شكرك مي زنند.بنابراين جهت تشخيص چنين عسل هايي دقيق ترين روش ، آزمايشاتي است كه در آزمايشگاههاي مجهز مواد غذايي و شيميايي روي آن انجام ميگيرد. ولي  شناسايي چنين تقلبات براي عموم مردم كه دسترسي به اين آزمايشگاهها را ندارند از لحاظ كمي غير ممكن بوده و در مواردي با استفاده از تجربيات و آگاهي داشتن از نوع عطر و طعم عسل از جهت كيفي  مي توان حدس هايي زد . چرا كه عسل داراي عطر و طعم مخصوص به خود است و در تعريف آن چنين بيان مي شود كه عسل داراي عطر و طعم عسل است .

شكرك زدن عسل نه تنها دليل بر تقلبي بودن نيست بلكه بر عكس معرف آن است كه عسل كاملاً سالم بوده ونمی تواند تقلبی باشد و اين بر خلاف تصور غلط در ايران است كه عسل شكرك زده را تقلبي مي دانند.

بنابراین، برای مصرف کننده نهایی بهترین و مطمئن ترین راه خرید عسل طبیعی خرید از منبع مورد اعتماد می باشد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





چهار شنبه 9 ارديبهشت 1394برچسب:شناخت,تقلبی,عسل,عسل طبیعی, :: 9:19 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 522
بازدید دیروز : 989
بازدید هفته : 2316
بازدید ماه : 4816
بازدید کل : 167137
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1