فروشگاه ایرانیکان
6 فرآورده زنبور عسل
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

6 فرآورده زنبور عسل

honey-bee

معتقدم محصولاتی که در اینجا می خواهم به شما معرفی کنم همانهایی هستند که شما در موقع خرید در فروشگاهها به آنها بر خورده اید ولی چون نمی دانستید چه هستند و به چه کاری می آیند هیچوقت توقف نکرده اید که نگاه دوباره ای به آنها بیندازید. این ۶ محصولی که می خواهم به شما معرفی کنم جزو محصولات رایج زنبورهای عسل ولی در عین حال شگفت انگیز می باشند. این محصولات به ما می فهمانند که ما بعنوان بشر تا چه میزان نسبت به این موجود خستگی ناپذیر و محصولاتش بی تفاوت و حتی نا آگاه هستیم.

گرده

گرده

این گرده همان گرده ای نیست که بسیاری از مردم به آن حساسیت دارند این نوع گرده توسط زنبورهای نر جمع آوری شده و با آنزیمهای آنها ترکیب شده است. میزان چربی این نوع گرده پایین است اما سرشار از ویتامینها، آمینو اسیدها، مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید، کربوهیدراتها و آنتی باکتری هاست که به پایین آوردن کلسترول و بالا بردن توان بدن کمک می کنند. قابلیت جوان کننده گی و تحریک ارگانهای بدن و همچنین توانایی آن در بهبود امراض آن را تبدیل به تونیکی محبوب در بین ورزشکاران کرده است.

موم

موم محصولی است که از غده های ترشح کننده آن که در کنار بدن زنبور قرار دارند ترشح می شود. زنبورها از موم برای لانه سازی، پرورش نوزادان و همچنین ذخیره عسل استفاده می کنند. برای تحریک تولید موم زنبورها در داخل لانه جمع می شوند تا دمای داخل آن را بالا ببرند.

موم در محصولات بیشماری استفاده می شود که شامل محصولات زیبایی، شمع ها، طراحی روی پارچه و صیقل وسایل خانه است.

ژل رویال(غذای ملکه)

ژل رویال غذای مخصوص ملکه است و از ترکیب ترشحات بزاق دهن زنبورهای نر درست شده و دارای میزان بالای ویتامینهای B5,B6وآمینو اسیدهاست و گفته می شود که که یکی از قویترین آنتی اکسیدانهاست که باعث رشد سلولها، ماهیچه ها و بافتهای جدید می شود.

بره موم

زنبورها رزینهای ترشح شده از بعضی درختان را جمع آوری می کنند و سپس آن را می جوند و با بزاق دهان و مواد دیگری ترکیب می کنند و بره موم شکل می گیرد. صمغ یکی از مواد حیاتی برای زنده ماندن زنبورها در داخل کندوست. این ماده به زنبورها در مقابل انواع بیماریها و شرایط بد آب و هوایی مانند سرما و باد کمک می کند. بخاطر خواص ضد ویروسی، ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد اکسیدانیشان برای درمان بسیاری از بیماریها از آن استفاده می شود. همچنین از بره موم برای مرهم بسیاری از زخمها و بریدگیها استفاده می شود.

عسل ارگانیک

وقتی که برای اولین بار عسل ارگانیک را در مغازه دیدم و متوجه قیمت بالای آن شدم از خودم پرسیدم که این چیست؟ و فرق آن با انواع دیگر عسلها چیست. بعدا متوجه شدم که برای تولید عسل ارگانیک تولید کننده گان عسل مجبورند یک سری استانداردها را در هنگام تولید آن رعایت کنند. این استانداردها شامل منبع تغذیه، منطقه گشت و گذار زنبورها، استخراج عسل، انتقال، دمای تولید و مواد استفاده شده در بسته بندی آن است.

نان زنبور

نان زنبور منبع اصلی تغذیه کرمهای زنبور و خود زنبور است. تمام کرمهای زنبور به جزء آنهای که قرار است تبدیل به ملکه شوند از این منبع تغذیه می کنند. کرمهای ملکه از ژل رویال تغذیه می کنند. نان زنبور از گرده، موم، مقداری عسل و آنزیمهای دستگاه گوارش زنبور درست شده است که دارای مقادیر بالای ویتامینها، آمینو اسیدها، آنزیمها و ویتامین Kاست. این محصول در درمان آنمی، کم خوابی، هپاتیت، استرس، کلسترول و اختلالات سیستم گوارشی بسیار مفید است. امروزه می توانید نان زنبور را در مغازه ها پیدا کنید. نان زنبور برای رشد فکری و بدنی بچه ها بسیار مفید می باشد و باعث تقویت حافظه آنها می شود.

منبع: شهدستان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 7 تير 1394برچسب:6 ,فرآورده, زنبور, عسل , :: 8:31 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1458
بازدید دیروز : 989
بازدید هفته : 3252
بازدید ماه : 5752
بازدید کل : 168073
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1