فروشگاه ایرانیکان
سه ویژگی منحصربفرد عسل
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

سه ویژگی منحصربفرد عسل

۳ خاصیت شگفت انگیز عسل که آن را محبوب و مشهور و همچنین درمانی ساخته است شامل خواص ضد میکروبی، آنتی اکسیدانی و رطوبت گیری آن است.

رطوبت گیر

عسل رطوبت گیر است بدین معنا که رطوبت موجود در هوا را به خود جذب می کند. در معالجه زخمهای باز عسل بسیار مفید است چرا که رطوبت هوا را به خود جذب کرده و اجازه نمی دهد زخم خشک شود. بنابراین بافتهای جدید پوست به راحتی شروع به رشد می کنند. همچنین عسل اجازه نمی دهد که بافت مرده زخم دوباره به پوست بچسبد. این خاصیت رطوبت گیری عسل باعث شده که در بسیاری از لوازم آرایشی برای آب رسانی و جلوگیری از خشکی پوست از آن استفاده کنند. وقتی در داروهای پوست و مو استفاده می شود باعث می شود که پوست شاداب و صاف شود و موی سر را براق و مرطوب نگه می دارد.

آنتی باکتریال

محققان از اوایل قرن ۲۰ شروع به جمع آوری اطلاعاتی در مورد خواص درمانی عسل کردند. این تحقیقات با پیشرفت داروهای آنتی باکتریایی متوقف شد اما بعد از مقاومت بدن نسبت به داروهای آنتی باکتریایی محققان دوباره به سراغ خواص درمانی عسل رفته اند. مواد آنتی باکتریایی موجود در عسل باعث جلوگیری از رشد میکروبهای خاصی می شود. عسل حاوی آنزیمهایی است که باعث تولید هیدروژن پروکساید می شود. اعتقاد بر این است که خاصیت ضد میکروبی عسل بخاطر وجود همین هیدروژن پروکساید است. بنابراین عسل یکی از بهترین روشهای درمانی زخمها و بریدگیها است چرا که اجازه نفوذ میکروبها را به داخل زخم نمی دهد.

عسل همچنین یکی از روشهای درمان جوشهای خفیف است زیرا به باکتریها حمله می کند و اجازه فعالیت آنها را نمی دهد همچنین پوست را مرطوب کرده و آن را جوان می سازد. انواع مختلف عسل از لحاظ خواص درمانیشان با هم متفاوتند.

آنتی اکسیدان

عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی طبیعی است که باعث نابودی بسیاری از مواد شیمیایی مخربی می شود که باعث بیماریهای مختلفی از جمله سرطان می شوند. مطالعات نشان داده عسل هایی که رنگ آنها تیره تر است نسبت به عسل های روشن تر دارای خواص آنتی اکسیدانی بالاتری هستند. نه تنها خواص آنتی اکسیدانی موجود در عسل باعث از بین بردن رادیکالهای آزاد موجود در بدن می شود بلکه مواد مغذی لازم برای رشد بافتهای جدید را فراهم می کند. این خواص عسل از پوست در مقابل اشعه آفتاب محافت کرده و باعث جوانسازی پوست می شود. بدلیل این خاصیت عسل، بسیاری از تولید کننده گان لوازم آرایشی از عسل در محصولات ضد آفتاب و پاک کننده های صورت و مرطوب کننده ها استفاده می کنند.

منبع: شهدستان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 6 تير 1394برچسب:سه, ویژگی, منحصربفرد, عسل , :: 15:30 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1384
بازدید دیروز : 989
بازدید هفته : 3178
بازدید ماه : 5678
بازدید کل : 167999
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1