فروشگاه ایرانیکان
مصرف روزانه عسل
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

مصرف روزانه عسل

بطور کلی، در مورد رژیم غذایی متعادل، بیش از ۱۰ قاشق سوپخوری در روز توصیه نمی شود. این مقدار مصرف روزانه عسل بر اساس توصیه فروشنده گان عسل است و پایه علمی ندارد.

با وجود این مقدار مصرف روزانه عسل یک شخص موضوعی فریب دهنده است. در واقع مقدار مصرف روزانه عسل به شخص و نوع رژیم غذایی و سبک زندگی آن بستگی دارد. برای مثال یک نفر ممکن است هر روز از غذاهای شیرین و حاوی شکر استفاده کند ولی برنامه ورزشی منظمی داشته باشد ولی از طرف دیگر شخصی ممکن است شیرینی زیادی استفاده کند و هیچ برنامه ورزشی هم نداشته باشد. بنابراین مقدار مصرف انرژی برای همه افراد یکسان نیست.

یک قائده کلی می گوید که مصرف بیش از حد هیچ غذایی عاقلانه نیست. اما به این نکته توجه کنید که همه شیرین کننده ها مساوی نیستند. برای داشتن یک رژیم غذایی سالم باید هر روز عسل بخورید.برای مثال برای شیرین کردن نوشیدنیهایتان عسل را جایگزین شکر کنید و بجای مربا از عسل استفاده کنید. اگر در همه زندگی تان چای و قهوه را با شکر نوشیده اید حالا می توانید عسل را جایگزین آن کنید. بعضی از مصرف کننده گان عسل نگران اضافه وزنشان هستند. اما اضافه وزن فرمول بسیار ساده ای دارد: اگر بیشتر از آن چیزی که بدنتان نیاز دارد مصرف کنید کالری اضافه بعنوان چربی در بدن ذخیره می شود حالا فرقی نمی کند عسل خورده باشید یا قند و یا هر چیز دیگری. ما در اینجا نمی خواهیم شیرینی زیادتری را وارد رژیم غذاییتان کنیم فقط می گوییم که تا آنجایی که امکان دارد عسل را که دارای مواد مغذی فراوانی است جایگزین شکر و قند کنید.

دکتر ران فسندن نویسنده کتاب انقلاب عسل : “چه مقدار عسل کافیست؟ بطور کلی ۳ یا ۴ قاشق عسل در روز کافیست. بهترین رژیم غذایی که می توانید دنبال کنید این است که ۱ یا ۲ قاشق عسل را در صبح با مقداری میوه، ماست و یا گندمک بخورید. می توانید هنگام خواب یک قاشق عسل بخورید. راهکار دیگر این است که عسل را در غذاهای پخته مصرف کنید. کالری موجود در هر قاشق عسل ۶۰ می باشد. بطور کلی کالری بدست آمده از شکر برای هر شخصی از ۱۰ درصد تجاوز نمی کند در حالیکه در عسل به ۱۸۰ تا ۳۰۰ می رسد و این مقدار برای بدن کافیست”.

اگر یک رژیم مایعات دارید و از غذاهای دیگری استفاده نمی کنید باید بدانید که هر فرد میانسالی باید بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی لیتر عسل را مخلوط با آب بخورد.

منبع : شهدستان



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





شنبه 6 تير 1394برچسب:مصرف, روزانه, عسل , :: 15:28 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1170
بازدید دیروز : 989
بازدید هفته : 2964
بازدید ماه : 5464
بازدید کل : 167785
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1