فروشگاه ایرانیکان
برای نورانیت قبر، نماز پرفضیلت جهت هدیه به اموات
برترین های دنیای مجازی
علمی آموزشی تخصصی بهداشتی اطلاعات عمومی سرگرمی اس ام اس sms تغذیه دعا ذکر

برای نورانیت قبر،  نماز پرفضیلت جهت هدیه به اموات

 

مالك بن دينار مى‏ گويد گفت: شب جمعه‏اى بر گورستانى وارد شدم و ناگهان نور درخشانى را ديدم. از روى

تعجّب گفتم: لا إله إلّا اللَّه، گويى خداوند- عزّ و جلّ- اهل اين گورستان را آمرزيده است. ناگهان شنيدم كه

هاتفى از دور ندا مى‏ كند و مى ‏گويد: اى مالك بن دينار، اين هديه مؤمنان به اهل قبور و برادران ايمانى‏شان

مى‏ باشد. گفتم: سوگند به خدايى كه تو را به زبان آورد، از تو مى‏ خواهم كه به من بگويى آن هديّه چيست؟

گفت: مؤمنى در اين شب برخاست و وضوى كامل گرفت و دو ركعت نماز خواند و در هر ركعت يك بار سوره

فاتحة الكتاب و سوره‏ قُلْ يا أَيُّهَا الْكافِرُونَ‏، و سوره‏ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ قرائت نمود، و گفت:


«اللّهُمّ‏َ، إِنّى‏ قَد وَهَبت‏ُ ثَوابَها لِأَهلِ المَقابِرِ مِنَ المُؤمِنينَ.»


- خداوندا، من ثواب آن را به مردگان مؤمنين هديه نمودم.


از اين رو خداوند، ما را از شرق و غرب و از هر سو، نور و گشايش و شادمانى عنايت فرمود.


مالك مى‏ گويد: من همواره آن را در شبهاى جمعه مى‏ خواندم، تا اينكه پيامبر اكرم صلّى اللَّه عليه و آله را در

خواب ديدم و ايشان به من فرمود: «اى مالك، در برابر نورى كه به امّت من هديّه نمودى، خداوند در ثواب آن تو

را آمرزيد.» سپس فرمود: «خداوند در قصرى بهشتى كه «منيف» ناميده مى‏شود، خانه‏اى براى تو بنا نمود.»

عرض كردم: معناى «منيف» چيست؟ فرمود يعنى «مشرف بر اهل بهشت.»

 

منبع : آداب حضور ( ترجمه فلاح السائل ) ص 168

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:برای,نورانیت,قبر,نماز,پرفضیلت,جهت,هدیه,اموات, :: 9:2 :: نويسنده : دوستدار علم

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم از مطالب آن استفاده کرده و با دادن نظرات ارزشمندتون مشوق بنده باشید. وبلاگ با مطالب جدید روزانه به روز می شود.
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 633
بازدید دیروز : 989
بازدید هفته : 2427
بازدید ماه : 4927
بازدید کل : 167248
تعداد مطالب : 1381
تعداد نظرات : 26
تعداد آنلاین : 1